2016. augusztus 9., kedd

KENYÉRSÜTŐGÉPBEN SÜLT KENYÉR


FEHÉR KENYÉR
BARNA KENYÉR

Mar nagyon regen akartam venni egy kenyersutogepet , es a mult heten megkaptam ajandekba a paromtol, nagyon orulok neki...:)
Ki is probaltam, mert kivancsi voltam milyen lesz.
Sutottem egy feher kenyeret, es egy barna kenyeret.
Finom lett, es azt szeretem, hogy ugy izesitem ahogy akarom...
Az elso kenyeret igy keszitettem :

FEHER KENYER

Hozzavalok

  • 20 dkg kenyérliszt ( 650-es )
  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg rétes liszt
  • so ( izles szerint)
  • pici cukor ( elhagyhato)
  • 20 gr élesztő
  • 2 ek. kanál olaj
  • 1 ek. citrom leve 
  • 3, 2 dl langyos viz
  • 1 evőkanál búzacsíra
  • 2 ek. burgonyapehely

Elkeszites


Kimerem a liszteket es egy talban osszekavarom.
Hozza adom a búzacsírát is.
A kenyersutogepben, eloszor beleontom a langyos vizet,az olajat, es a citrom levet.
Utana teszem a talban osszekevert lisztet.
Egy kis kanallal az egyik sarokban mélyedést csinalok, ide teszem az osszemorzsolt élesztőt,egy masik sarokba teszem a cukrot,es a harmadik sarokban a sot.
Bekapcsolom a gepet , es ennyi...
Dagasztas , kelesztes , sutes , 3 ora.
Az elokeszulet kb. 15 perc...
Az izesitest lehet valtoztatni, ki ahogy jonak latja...

BARNA KENYER

Hozzavalok


  • 20 dkg. teljes kiorlesu liszt
  • 20 dkg.kenyerliszt
  • 20 dkg rozsliszt
  • 10 dkg retesliszt
  • 4,5 dl. langyos viz
  • 20 gr. élesztő
  • pici so
  • 2 ek. olaj
  • 1 ek. citrom leve
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1 ek. buzacsira
A tovabiakban ugyanugy jarunk el, mint a feher kenyernel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése