2016. június 27., hétfő

TEJFÖLÖS KARFOLLEVES




Hozzavalok


  • 1 nagy fej karfiol
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 kis fej zellergumo
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 db.kápia paprika
  • 1 paradicsom
  • 1 leveskocka
  • so,bors
  • 2 dl tejföl
  • 1 kis kanál liszt
  • olaj a hagyma parolasahoz

Elkeszites



A zellergumot, sárgarépát kockakra vagtam.
A hagymat aprora vagtam.
Keves olajon uvegesre paroltam a hagymat, utana hozzaadtam a sárgarépát,zelergumot, es egyutt is paroltam.
Felontootem annyi vizzel, hogy jol ellepje, hozzaadtam a leveskockat,sot,borsot.
Kozben a karfiolt megmostam, es rozsáira szedtem.
Amikor a zeller,es a sárgarépa kissé megpuhult, hozzatettem a karfiolt.
Vizzel potoltam, ha kell, utana fűszerezzük.
Addig főztem, ameddig a karfiol megpuhult.
Nem kell tul puhára főzni a karfiolt, mert szétesik.
A végén a tejfölt elkevertem a liszttel csomomentesre, es lassan a leveshez öntöttem.
Haggytam,hogy egyet lobbanjon, es elzartam a tüzet...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése