2016. június 26., vasárnap

RIZSES LECSÓ




A lecsó balkáni eredetű étel, de Európában szinte mindenhol eszik.

Annyi szent, gyors és energiaszegény vacsorát tudhatunk magunkénak, ha nem zsíron főzzük, és nem eszünk meg hozzá fél kiló friss, ropogós fehérkenyeret, aminek a héjával majd kitunkoljuk a szaftot.

Lehet mélyhűteni és tartósítani...

Hozzavalok


  • 6 db nagy zöldpaprika
  • 4 nagy paradicsom
  • 1 nagy fej hagyma
  • 8 evőkanál rizs
  • so, bors, keves piros paprika
  • olaj a hagyma parolasahoz

Elkeszites


A paprikakat megmostam, kicsumaztam,es kockakra vagtam.
A paradicsomokat is megmostam, es szinten kockakra vagtam.
A hagymat vekonyan felszeleteltem.
Egy teflon edenyben a hagymat uvegesre paroltam, hozzaadtam a felkockazott paprikat, es egyutt is paroltam egy keveset.
Utana hozzaadtam a paradicsomot, es a fuszereket.
Osszekevertem, hozzatettem a rizset, felontottem annyi vizzel,hogy jol ellepje.
Alacsony tuzon, lefedve hagytam főni.
Amikor a rizs megpuhult, akkor elzartam a langot.
Hagytam lefedve kb. 20 percet, hogy az izek jol osszerjenek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése