2014. október 15., szerda

TIRAMISU

Az eredeti tiramisu recept az észak-olasz térségből a nyolcvanas években indult hódító útjára, azóta – ahogy ez lenni szokott – végtelen változatban ismeretes. Eredetileg sem tojásfehérje, sem tejszínhab nem került bele. Ennek ellenére persze nem követünk el szentségtörést, ha mégis kibővítjük a hozzávalók listáját, sőt, nem hogy nem árt, de igenis használ neki egy kevés tejszínhab, hiszen a végeredmény sokkal krémesebb lesz tőle. A számtalan recept közül a legnagyobb különbség alapvetően mégis abban rejlik, hogy milyen alkohol kerül a desszertbe – a konyaktól kezdve a marsalán át az amarettón, whiskeyn és rumon keresztül egészen a kávélikőrig igen széles a választék...

A tiramisu szó jelentése: ,,dobj fel!”. Ez a kultikus desszert nevéhez hűen nem csak krémességével és pazar ízével, de a benne lévő kávéval is új dimenzióba repít bennünket...

Forras : (...)

Hozzavalok

  • 25 dkg mascarpone
  • 15 dkg cukor
  • 3 tojas sargaja
  • 2 tasak vaníliás cukor
  • 400 ml habtejszin (Hulala)
  • 30 db piskota
  • fekete kave
  • rum aroma
  • 1 tasak zselatin
  • kakaópor
Elkeszites

 A tojas sargakat habosra kavartam a cukorral, es a vaniliaval,kezi mixerrel...
A tejszinbol kemeny habot vertem...
A tojassargas keverekhez hozza kevertema mascarponet es a tejszinhabot...
A zselatint feloldottam 1 dl vizben,es hagytam allni 10 percig,es utana felmelegitettem, annyira ameddig a zseltin elokvadt a vizben...nem szabad fozni...
Hozza adtam a mascarpones masszahoz...
Kavet foztem,nem nagyon erossre,itt lehet cukrozni izles szerint,de aki nem szereti tul edesen az el is hagyhatja...
Amikor langyosra hult,hozza tettem a rum aromat...lehet tenni,tobbet,vagy kevessebbet,izles szerint...
A piskotakat egyenkent a kaveba martottam es leraktam egy talcara...
Erre simitottam a kremnek a felet...
Utana meg egy reteg kaveba martott piskota,es rea a megmaradt krem...
Hutobe tettem 4 orat...
Utana kakaoport szitaltam a tetejere...

 Csoki reszeleket is lehet tenni,kakaopor helyett...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése